Politika kvality
Záväzok poskytovateľa sociálnych služieb
V súvislosti so zavedením systému manažérstva kvality mesto Pezinok stanovuje politiku kvality, ktorá vyjadruje smer a zámery pri poskytovaní sociálnych služieb v zmysle štandardov kvality. Zaväzujeme sa plniť podmienky kvality v zmysle zákona 448/2008 Z.z. o sociálnych službách v znení neskorších predpisov, udržiavať ich a zlepšovať.
Profil zariadení
Mesto Pezinok poskytuje v zmysle zákona 448/2008 o sociálnych službách v znení neskorších predpisov sociálne služby:
- Zariadenie opatrovateľskej služby
- Opatrovateľská služba
- Prepravná služba
- Nocľaháreň
- Denné centrum
- Jedáleň
- Práčovňa
Víziou zariadení je zabezpečenie bezpečnej a odborne poskytnutej sociálnej služby. Zariadenia robia všetko pre zabezpečenie kvalitných sociálnych služieb s prihliadnutím na individualitu a spokojnosť klienta. Zariadenie opatrovateľskej služby a opatrovateľská služba pracuje podľa aktívneho opatrovania Moniky Krohwinkel - potreby klienta sú vymedzené na základe denných aktivít.
Zásady politiky kvality
Ciele zariadení nadväzujú na vízie, ktoré boli vytýčené v zmysle komunitného plánu a programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta.
Zameranie na riadenie a systém manažérstva kvality
- Manažérstvo kvality – zariadenia aktívne pacujú v tíme kvality za účelom neustáleho zvyšovania kvality.
- Zariadenia vytvárajú podmienky na vhodné pracovné prostredie vedúce k štandardizovanému výkonu všetkých zamestnancov.
- Zamestnanci zariadení majú presne a jasne určené právomoci a zodpovednosť podľa jednotlivých pracovných pozícii.
Zameranie na klientov
- Zariadenia poskytujú sociálne služby v zmysle zákona o sociálnych službách, ktoré sú zamerané na individuálne potreby klienta.
- Zariadenia majú vypracovaný etický kódex a rešpektujú ľudské práva a slobody, ľudskú dôstojnosť, celistvosť a jedinečnosť človeka.
- Klienti zariadení sú aktívne zapojení do aktivít v zariadení, mimo zariadenia s prihliadnutím k zdravotnému stavu a dobrovoľnému rozhodnutiu sa aktivít zúčastniť.
- Zariadenia spolupracujú s rodinou a komunitou udržiavaním neformálnych partnerstiev.
Zameranie na zamestnancov
- Zariadenia zamestnávajú odborný personál, u ktorého aktívne podporujú celoživotné vzdelávanie v oblasti problematiky poskytovania sociálnych služieb s prihliadnutím na individuálny potenciál a schopnosti.
- Zariadenia skvalitňujú pracovné prostredie pričom zamestnanci majú umožnené podieľať sa na rozhodovaní o vlastnom pracovnom prostredí.
- Zariadenia vedú zamestnancov k profesionalite vo vzťahoch ku všetkým partnerom (vedenie, kolegovia, rodina, prijímateľ sociálnej služby).
- Zamestnanci zariadení dodržiavajú dôvernosť a diskrétnosť informácií o klientoch a kolegoch získaných počas výkonu povolania