• Kontakty na pracovníkov Mestského úradu
  • Elektronické služby
  • eGovernment
  • GIS Pezinok
  • Verejné obstarávanie
  • Odchyt psov
  • Ponuka práce

Cyklotrasa Pezinok - Senec

Cyklochodník z Pezinka do Senca bol otvorený 15. septembra 2004.
Hlavným cieľom bolo eliminovať nebezpečenstvo, ktoré ohrozuje cyklistov na cestách. Cyklisti tak môžu jazdiť oveľa pokojnejšie, najmä skupiny, rodičia s deťmi i samotné deti.
Cyklochodník bol zrealizovaný vďaka získanemu grantu od nadácie Ekopolis Banská Bystrica, ale aj pomocou Občianskeho združenia Karpaty a miest Pezinok a Senec.

Trasa cyklochodníku
Trasa vedie z Radničného námestia v PEZINKU, okolo polikliniky cez železničné priecestie, okolo penziónu Kriser smerom na Vinárske závody.
Pri potoku Mahulanka (na úrovni žel. stanice) odbočiť doľava, poľnou cestou po križovanie Mahulanky s priečnym kanálom - po pravej strane Mahulanky (priečneho kanála) na úroveň Viničianskeho potoka - popri kanáli ku Galbovmu mlynu do VINIČNÉho.
Odtiaľ cestou z Viničného na okraj Šenkvického hája. Zo Šenkvického hája cez SVÄTÝ MARTIN do SENCA (po čerpaciu stanicu na začiatku).
Pri križovatke Mahulanky s priečnym kanálom je možné odbočiť smerom na Slovenský Grob, v Šenkvickom háji je možné pokračovať rovno smerom na Šenkvice.

Dĺžka trasy: 16 km Použité značenie:
Evidenčné číslo trate: 8006
Stupeň náročnosti: rekrea


Mapa cyklotrasy

 

Niekoľko rád pre cykloturistov:

  • riaď sa pravidlami cestnej premávky
  • používaj cyklistickú prilbu
  • pri zníženej viditeľnosti používaj svetlá
  • jazdi po vyznačených cyklotrasách
  • buď ohľaduplný k peším turistom
  • nezabudni, že jazdíš na vlastné nebezpečie
  • pozor na dehydratáciu. Zabezpeč si dostatočný prísun tekutín. Ak nejazdíš na bicykli dlhšie než 50 minút, nemusí byť nápoj energeticky obohatený, stačí použiť obyčajnú minerálku
  • neboj sa bicykla. Cyklistika je šetrnejšia na kĺby ako beh. O. i. sa dá vďaka nej veľmi príjemne schudnúť pozor na otlaky. Najmä ľudia s nadváhou sa viac potia, čo prispieva k zaparovaniu pokožky. Ak je miesto, kde sa tvoje telo dotýka sedla, citlivé, použi napr. vhodnú masť
  • neponáhľaj sa. Lepšie je jazdiť pomalšie ako rýchlo, no najmä pravidelne doplňuj jazdu na bicykli aj nejakým ďalším druhom športu (napr. plávaním), aby nebola porušená svalová rovnováha