Často kladené otázky o celoplošnom skríningu

Často kladené otázky o celoplošnom skríningu

  1. Čo musím urobiť ešte predtým, ako pôjdem na testovanie?
    Mesto Pezinok sa chce vyhnúť zhromažďovaniu veľkého počtu ľudí čakajúcich v radoch, preto sa rozhodlo spustiť elektronické prihlasovanie na testovanie. Kliknete na stránku https://covid.pezinok.sk/#/register, kde si vyberiete čas a miesto testovania. V Pezinku budeme mať počas soboty  (13. februára 2021) 7 odberných miest (Telocvičňa ZŠ na Oreší, ZŠ Fándlyho, ZŠ Kupeckého, ZŠ Na bielenisku, Pezinské kultúrne centrum, BSK Basketbalová hala na Komenského ul. a Denné centrum Hrnčiarska ), v ktorých sa môžete dať otestovať v čase od 8.00 h do 20.00, pričom od 12.00 h do 13.00 h. a od 16.30 do 17.00 h. budú prestávky.
     
  2. Čo ak nie som zaregistrovaný?
    V prípade, že nie ste zaregistrovaní, koordinátori vám pomôžu zaregistrovať sa  priamo na odbernom mieste, pričom budete musieť chvíľu počkať, kým prídete na rad. Prednosť majú zaregistrovaní.
     
  3. Ako bude prebiehať testovanie?
    Prídete na určené miesto a čas. Pripravíte si svoj QR kód, ktorý prišiel do mailu, poprípade kód z sms správy. Následne sa preukážete občianskym preukazom. Po odbere môžete ísť domov. O tom, že sa váš test spracováva ako aj, že už máte výsledok testu, vás bude informovať mail i sms správa. Následne si výsledok môžete pozrieť na stránke https://covid.pezinok.sk/#/register, kde po zadaní 9-miestneho registračného kódu  a svojho rodného čísla, nájdete svoj výsledok spolu s elektronickým certifikátom. Ten si môžete stiahnuť do svojho mobilného telefónu alebo vytlačiť. Elektronický certifikát je rovnocenný s papierovým certifikátom, pričom ho nestratíte a máte ho stále pri sebe.
     
  4. Čo ak chcem papierový certifikát?
    V prípade, že by ste chceli papierový certifikát, vydáme vám ho na odbernom mieste, ale budete musieť počkať na výsledok a následné vyplnenie certifikátu.
     
  5. Čo robiť, ak na daný termín nemôžem prísť alebo mi vyhovuje iný?
    V systéme je možnosť odhlásiť sa a opätovne sa prihlásiť na nový termín a aj miesto. Takisto ponúka aj funkciu odhlásiť sa úplne z termínu. Postup ako to urobiť nájdete tu:
  6. Čo mám robiť, ak som zadal zlé údaje?
    Nič sa nedeje, na mieste vám ich administrátor opraví, potom ako ho upozorníte na túto skutočnosť.
     
  7. Stihnete otestovať všetkých v meste, keď je len 7 odberných miest a testujete len jeden deň?
    Určite áno. Zvýšili sme počet odberných tímov z 12 na 13, a aj čas od kedy do kedy sa testuje o 2 hodiny. 
     
  8. Kto sa testovať nemusí?
    Testovať sa nemusia seniori nad 65 rokov a deti do 10 rokov, ako aj tí, ktorí za posledné 3 mesiace prekonali  COVID-19, alebo sa dali zaočkovať aj druhou dávkou vakcíny a od preočkovania ubehlo  14 dní, poprípade majú zdravotné indikácie, pre ktoré sa nemôžu dať testovať.  Ak napríklad potrebujete negatívny test pre potreby návštevy lekára, môžete sa prísť dať otestovať tiež.
     
  9. Dokedy mi platí výsledok z testovania?
    Výsledok testu urobeného 13. februára platí 7 dní, teda najneskôr  v sobotu 21. februára už potrebujete nový test, na to aby ste napríklad mohli ísť do práce, cestovať mestskou hromadnou dopravou, vlakom, či ísť do banky alebo na poštu.  Pokiaľ by bol pezinský okres 16. februára zaradený do nižšieho stupňa varovania, výsledok testu by bol platný 14 dní.

 

V prípade technických problémov (neprišiel vám výsledok testu, nedá sa vám stiahnuť certifikát atď.) napíšte email aj s popisom problému sem: primator@msupezinok.sk